Každý den kontroluji aktovku za přítomnosti svého prvňáčka. Každý den ořežu pastelky a tužky. Dítě jich má mít v zásobě několik.
Pomáhám dítěti v přípravě školních potřeb a učebních pomůcek za jeho přítomnosti, společně je dáváme do aktovky.
Školní pomůcky koupím raději až po poradě s vyučujícím.
Přípravu na vyučování rozdělím dítěti na kratší časové intervaly, nejlépe dvakrát 15 minut.
Příprava na vyučování by měla probíhat v příjemném a klidném prostředí, aby se dítě mohlo soustředit na svou práci.
Příprava na vyučování má být pravidelná, aby si dítě upevnilo pracovní návyky.
V klidu si povídám s dítětem o tom, co prožilo ve škole, snažím se odpovědět na jeho dotazy.
O společných zážitcích (rozhlas, televize, kino, divadlo, koncerty, výlet) si s dítětem vyprávím, snažím se mu vysvětlit, čemu nerozumělo. Tím rozvíjím nenásilnou formou jeho rozumové vnímání.
Své dítě raději pohladím, pochválím za drobné úspěchy. Snažím se nezlobit se, když se mu ve škole něco nedaří.
Hledám cestu, jak případné neúspěchy odstranit. Nebojím se poradit s učiteli nebo jinými odborníky.